Регистрация на фирми

Услуги по регистрация на фирма: Регистрация на дружество с ограничена отговорност (ЕООД и ООД) в Търговския регистър, регистрация на ЕТ ...

.

Регистрация по ДДС

Регистрация по ДДС в НАП - задължителна на основата на облагаемия оборот и доброволна регистрация по избор, подаване на месечни декларации по ДДС ...

.

Осигуряване

Оигуряване на собственика на фирмата като съдружник, по договор за управление или по трудов договор и на персонала, осигуровки, декларации 1 и 6 ...

.

Счетоводни услуги

Текущо счетоводно обслужване, годишно приключване, годишни отчети в статистиката и в търговския регистър, данъчни декларации в НАП за фирми и физически лица ...

.
< Назад

Полезно

.

Електронните такси за фирми – два пъти по-евтини

08.06.2017

Електронните такси за фирми – два пъти по-евтини

Таксите при подаването на документи в Търговския регистър са 2 пъти по-ниски ако документите се подават с електронен подпис на управителя или на адвокат

Държавата все повече стимулира електронния обмен на документи между нея и частния сектор, както и между нея и физическите лица. Това се отнася все повече за данъците, както и за най-различни услуги за фирми, част от които услугите по регистрация, вписване на обстоятелства около фирми и др. Този подход е част от концепцията за електронна администрация, която вече започва да се реализира на практика. Слабите пунктове на тази концепция са проблемите, които възникват, когато електронните системи на държавната администрация блокират и с това поставят в безизходица хората, които се нуждаят от тях. Втората слаба точка е резервираността и липсата на достатъчно умения у самите граждани и фирми, които не винаги знаят и имат желание да научат как да ползват електронните услуги.

Ето защо, за да ги стимулира в този процес и да направи процеса на електронно обслужване двустранен, държавата в някои случаи намалява двойно таксите, които се събират за определени услуги по електронен път спрямо таксите за същите услуги, когато те се извършват по традиционния начин.

Пример за това са таксите за регистрация на фирми в Агенцията по вписванията. Така например таксата за регистриране на фирма на физическо лице – едноличен търговец - /ЕТ/ е 30 лева чрез хартиен носител и 15 лева по електронен път. Ако вписвате ООД или ЕООД ще платите 110 лв. при входиране на документи за регистрация на хартия и точно наполовина – 55 лв., ако използвате електронната услуга. За АД или ЕАД таксите са съответно 360 лв. традиционно и 180 лв. електронно. Едни от най-високите такси са свързани с АД, което ще извършва банкова или застрахователна дейност. Там таксата при вписване чрез хартиения вариант е 1300 лв., а при електронния – 650 лв.

Таксите за всички видове случаи на регистрация на фирми се събират по Закона за търговския регистър и могат да бъдат проверени там.

Електронния подпис трябва да бъде издаден на името на заявителя, т.е. на управителя, който подава документите. Заявител може да бъде и адвокат, но тогава ще трябва да се заплати хонорар на адвоката според тарифата за минималните адвокатски възнаграждения. Заявител не може да бъде лице, което не е управител и не е адвокат.

Коментирай

Captcha image

Все обще няма коментари за тази новина. Напишете първия коментар

Този сайт използва "бисквитки", за да работи оптимално за Вас. Чрез посещението си Вие приемате използването на "бисквитки". За повече информация прочетете ТУК.

Разбрах